Klantenservice

Vaakst gestelde vragen

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

RETOURNEER VOORWAARDEN

De terugzending moet voldoen aan enkele voorwaarden voor wij deze accepteren:
De terugzending moet gebeuren binnen 14 werkdagen na het ontvangen van het product.
De Birkenstocks en de Birkenstock verpakking moeten zich bij het terugzenden in de originele staat bevinden. Dit wil zeggen in de toestand waarin ze werden geleverd. Er mogen geen etiketten of stickers rechtstreeks op de Birkenstock verpakking gekleefd worden. Elke retour wordt in een stevige kartonnen doos verzonden om schade aan de Birkenstocks en aan de Birkenstock verpakking te voorkomen. Enkel bij vroegtijdige slijtage (productiefout) mogen de Birkenstocks zonder Birkenstock verpakking teruggezonden worden.
Het product is niet gebruikt of gedragen.

Als het teruggezonden product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen wij de zending niet accepteren.

Hoe terugzenden?

U voegt de factuur met vermelding van de reden van terugzending bij het pakket.
De Birkenstocks worden in de originele verpakking met de factuur verpakt in een andere, kartonnen doos. Dit wil zeggen dat er geen etiket mag aangebracht worden op de Birkenstock doos.
Het retour pakket wordt verzonden naar Birkenshop.be, Ring 35, 2200 Noorderwijk.

Als de Birkenstocks en de verpakking ons ongeschonden bereiken, wordt het pakket onmiddellijk terugbetaald. Bij schade aan de Birkenstock verpakking ten gevolge van het verzenden zonder stevige omdoos, zal een schadevergoeding van €5 worden aangerekend.

Verder is een retourzending op risico van de koper:

Birkenshop is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoek raken van geretourneerde producten.
De kosten van het retourneren zijn voor rekening van de koper.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Onze medewerkers proberen steeds alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken.
Bestellingen op een werkdag voor 15h geplaatst, proberen wij de volgende werkdag te leveren.

Zijn er verzendkosten bij mijn bestelling en hoeveel?

Elke bestelling met een waarde van minimum €50 wordt gratis verzonden. De verzendkosten voor bestellingen met een waarde minder dan €50 bedragen €4,50.

Op welke manieren kan ik online betalen?

Onze betaalmethoden:

Bancontact/Mister Cash en Maestro (Belgische Bankkaart)

Je rekent jouw aankoop meteen af.
Je betaalt veilig in jouw vertrouwde internetbetaalomgeving.
De betaling gebeurt onmiddellijk.
Je hoeft geen speciale software te installeren.
Credit card (Visa, Mastercard)

Je betaalt via onze beveiligde SSL-procedure.
Wij zorgen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
Je creditcard wordt belast wanneer een artikel wordt verzonden.
Als jouw bestelling bestaat uit meerdere artikelen die op verschillende datums verzonden worden, dan word je creditcard belast per verzonden artikel.

Browse F.A.Q. Topics

Bestellen & levering

  • Verzendkosten
    Elke bestelling met een waarde van minimum €50 wordt gratis verzonden. De verzendkosten voor bestellingen met een waarde minder dan €50 bedragen €4,50.
  • Bezorging
    Je pakket zal via Bpost bezorgd worden. Bpost geeft je verschillende leveringsmogelijkheden. Bezorging thuis of op kantoor De meest gebruikte bezorgingsmethode die we aanbieden, is de bezorging bij je thuis of op kantoor. Via de pakketbezorgingsdienst van Bpost wordt je pakket aan de deur afgeleverd. Ophalen in een afhaalpunt Je kan ook kiezen om het pakket te laten bezorgen in het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt. Bpost bewaart je pakket gedurende veertien dagen. Levering in een pakketautomaat van Bpost (Bpack) Na inschrijving op volgende website  bpost, kan je gebruik maken van de vele pakketautomaten verspreid over Vlaanderen. zo bepaal je zelf wanneer je het pakket ophaalt (24/7 beschikbaar). Bekijk hier de Bpack mogelijkheden.
  • Levertijden
    Onze medewerkers proberen elke bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Alle bestellingen worden door ons ingepakt en aan onze bezorgingspartner, Bpost overhandigd. We streven ernaar elke bestelling voor 15h geplaatst, reeds de volgende werkdag te bezorgen.
  • Bestelling plaatsen
    Op Birkenshop.be werken we op vele manieren net hetzelfde als een fysieke winkel: je hebt je eigen winkelwagen (rechts bovenaan de pagina) en kan hier je gewenste Birkenstock in plaatsen. Eens je alle schoenen gevonden hebt, kan je doorgaan naar onze kassa en de bestelling afrekenen via een online betaling met je bankkaart of credit card. We overlopen hier de werkwijze: Je gewenste Birkenstock vinden Wij hebben al onze Birkenstocks opgedeeld in verschillende categorieën. Deze kan je terugvinden in de menubalk bovenaan elke pagina. Na het selecteren van één van deze categorieën krijg je alle producten te zien in de categorie. Als je zoekt naar een schoen met specifieke eigenschappen, kan je gebruik maken van de filters aan de linkerzijde. Als je via de filters selecteert, zal het aanbod verkleinen zodat je enkel de schoenen ziet die voldoen aan je wensen. Rechts bovenaan is ook een zoekveld, aangeduid met een vergrootglas. In het zoekveld kan je een gewenst type schoen of een kleur of eigenschap typen. Hiermee maak je onmiddellijk een gewenste selectie. Producten aan je winkelwagen toevoegen Als je een product selecteert vanuit de catalogus kom je op de profielpagina van dit product. Je kan een beschikbare Birkenstock aan je winkelwagen toevoegen door op de knop 'IN WINKELWAGEN' te klikken. Na het toevoegen van een product in je winkelwagen, krijg je een overzicht van de producten die je reeds aan je winkelwagen hebt toegevoegd. Doorgaan naar de kassa Als je op de pagina van je winkelwagen bent (via het klikken op 'Winkelwagen' rechtsboven elke pagina), kan je   doorgaan naar de kassa. Doe dit door te klikken op de knop 'AFREKENEN' onderaan de winkelwagen. Kassa doorlopen In het kassaprogramma zal je enkele stappen moeten doorlopen om je bestelling af te ronden. Vul alle informatie zorgvuldig en klik steeds op 'Doorgaan' onderaan om elke stap af te ronden. Na de laatste stap, "overzicht", zal je voor de betaling automatisch worden doorverwezen naar onze partner Multisafepay. Bij het afronden van de betaling kom je weer op onze website terecht. Veel winkelplezier!

Betalen

  • Veilig betalen
    Voor Birkenshop is veiligheid erg belangrijk en wij behandelen jouw gegevens dan ook strikt vertrouwelijk.

    Voor online betalingen werken wij samen met de betalingprovider MultiSafepay. Bij deze betalingen is de verbinding tussen jouw computer en onze server steeds voorzien van een extra beveiliging m.b.v. SSL. Dit is een extra beveiliging op je internetverkeer waarmee de informatiewisseling tussen jou, de klant, en onze website gecodeerd wordt. Hierdoor is deze informatie onleesbaar voor derden en zijn je betalingsgegevens dus volledig beveiligd.

    Verder willen we je ook nog volgende goede raad meegeven:

    Geef je wachtwoord nooit aan iemand anders.
    Maak bij jouw bestelling(en) gebruik van de Secure Socket Layer (SSL).
    Vergeet je niet uit te loggen als je onze website gebruikt op een publieke computer.
  • Betaalmethoden
    Onze betaalmethoden: Bancontact/Mister Cash en Maestro (Belgische Bankkaart)
    • Je rekent jouw aankoop meteen af.
    • Je betaalt veilig in jouw vertrouwde internetbetaalomgeving.
    • De betaling gebeurt onmiddellijk.
    • Je hoeft geen speciale software te installeren.
    Credit card (Visa, Mastercard)
    • Je betaalt via onze beveiligde SSL-procedure.
    • Wij zorgen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
    • Je creditcard wordt belast wanneer een artikel wordt verzonden.
    • Als jouw bestelling bestaat uit meerdere artikelen die op verschillende datums verzonden worden, dan word je creditcard belast per verzonden artikel.

Birkenshop

  • Privacy beleid
    Birkenshop respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Birkenshop zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en enkel gebruiken bij het uitvoeren en verzorgen van uw bestelling.

    Birkenshop gebruikt de verzamelde gegevens op volgende manieren:

      • Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
      • Om het winkelen bij Birkenshop zo aangenaam mogelijk te maken, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en u titels aanbevelen die u mogelijk interessant vindt.
      • Als u bij Birkenshop een account aanmaakt, bewaren wij uw gegevens op een beveiligde server. In uw Birkenshop account slaan we informatie op zoals uw naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens, zodat u deze niet bij iedere nieuwe bestelling hoeft in te vullen.
      • Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.


    Cookies

    Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer. Birkenshop gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. U kunt uw browser zo instellen dat u tijdens het winkelen bij Birkenstock-corner geen cookies ontvangt.
  • Algemene voorwaarden
    Deze algemene voorwaarden doen dienst als algemene verkoopsvoorwaarden bij verkopen op de website van Birkenshop en andere gerelateerde websites en domeinnamen.

    I – De identiteit van de onderneming

    Benaming: H.S.M.
    Rechtsvorm: Naamloze Vennootschap
    Zetel: 2590 Berlaar, Broekweg 14, België
    Ondernemingsnummer: 0463903587
    BTW-identificatienummer: BE 0463.903.587
    Rechtspersonenregister Turnhout

    Retouradres:
    birkenshop
    Ring 35,  2200 Noorderwijk, België

    II – Toepasselijkheid

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de onderneming en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen onderneming en klant.

    III – De overeenkomst

    De overeenkomst komt tot stand na de bevestiging door de onderneming van de bestelling van de klant. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

    IV – Herroepingsrecht en de voorwaarden en wijze van uitoefening

    1. Bij de aankoop van goederen heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst te herroepen gedurende veertien kalenderdagen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag na de levering van het goed aan de klant of een vooraf door de klant aangewezen en aan de onderneming bekend gemaakte vertegenwoordiger.
    2. Teruggestuurde artikelen worden enkel geaccepteerd wanneer het goed met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking op het retouradres van de onderneming worden teruggestuurd per aangetekend zending of tegen ontvangstbewijs. Het ontvangstbewijs geldt als bewijs van datum. Gevlekte, beschadigde of ernstig gekreukte artikelen worden niet aanvaard.
    3. Binnen de veertien werkdagen na de verzending van het aangetekend schrijven om beroep te doen op het herroepingsrecht dient de klant de koopwaar aan het retouradres van de onderneming terug te sturen met alle middelen en op eigen risico en kosten.

    V – Kosten in geval van herroeping

    1. De kosten van verzending zijn voor rekening van de klant; verzendkosten die de klant heeft betaald om zijn bestelling te ontvangen, zijn niet terugvorderbaar. De klant zal wel aanspraak maken op terugbetaling van de prijs van het gekochte goed, mits aftrek van mogelijk ontvangen kortingen.
    2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal de onderneming dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch ten laatste binnen dertig dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

    VI – Uitsluiting herroepingsrecht

    Herroepingsrecht is uitgesloten in volgende gevallen:
    a. betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de klant begonnen is vóór het einde van de herroepingstermijn;
    b. betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de klant zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter
    c.  betreffende goederen die snel kunnen bederven of verouderen of die een beperkte houdbaarheid hebben
    d.  betrffende verzegelde goederen die – om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne – niet geschikt zijn om te worden teruggezonden wanneer de verpakking geopend is

    VII – Levering en uitvoering

    1. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan de onderneming kenbaar heeft gemaakt.
    2. De levering van producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
    Behoudens andersluidend beding omvatten de onderneming haar prijzen niet het transport en de levering van de goederen bij de klant. De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld.
    De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. De onderneming heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.
    3. Levert de onderneming de goederen niet ten laatste op de overeengekomen datum (indien er een datum vermeld is op de bestelbon of het contract), dan moet de klant de onderneming schriftelijk aanmanen. Als de goederen één maand na deze aanmaning nog niet geleverd werden, dan staat de onderneming in voor de werkelijk geleden schade die de klant eventueel lijdt door de te late levering, met een maximum van 10% van het totale verkoopbedrag.
    4. Het risico gaat over op het moment waarop de goederen de magazijnen van de onderneming, of deze van haar partners, verlaten, zelfs indien dit door de zorgen van de onderneming of in de opdracht van de onderneming geschiedt.

    VIII – Eigendomsvoorbehoud

    De geleverde goederen blijven de eigendom van de onderneming tot de volledige betaling van de prijs, inclusief alle kosten en lasten, nalatigheidsinteresten en vergoedingen. Bij niet betaling behoudt de onderneming het recht om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de klant.

    IX – Betaling

    1. De door de klant verschuldigde bedragen dienen onmiddellijk en integraal te worden voldaan op het ogenblik van het sluiten van de overeenkomst op de onderneming haar zetel te Broekweg 14, 2590 Berlaar, netto zonder korting, tenzij anders op de factuur vermeld.
    2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de onderneming te melden.
    3. In geval van wanbetaling van de klant heeft de onderneming behoudens wettelijke beperkingen, het recht om interesten aan 10 % per jaar en een schadevergoeding van 10 % op het factuurbedrag (met een minimum van 30 euro) te vorderen.
    4. Elke klacht betreffende de facturen dient, om ontvankelijk te zijn, gedetailleerd bij aangetekende brief te worden geformuleerd binnen drie dagen na ontvangst van de factuur.
    5. De onderneming behoudt het recht om bij elke gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag of enige andere inbreuk van de klant op zijn verbintenissen onder de overeenkomst, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, de uitvoering van alle overeenkomsten met de klant te schorsen of deze met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder enige gerechtelijke tussenkomst en alle zelfs nog niet-vervallen schuldvorderingen onmiddellijk op te eisen, niettegenstaande vroegere overeenkomsten en onverminderd enig ander recht dat de onderneming kan laten gelden.
    6. Het niet onmiddellijk optreden tegen een tekortkoming van de klant, kan in geen geval worden beschouwd als een verzaking vanwege de onderneming om haar later op deze tekortkoming te beroepen.

    X – Klachtenregeling

    Klachten dienen, op straffe van verval, de onderneming toe te komen: (a) in geval van klacht wegens niet-conforme levering, acht dagen na de levering en (b) in geval van verborgen gebreken twee maanden na ontdekking van het gebrek, of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren, en binnen de wettelijke garantietermijn. Het in ontvangst nemen van de goederen door de klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld. De klacht moet overgemaakt worden per aangetekende zending of tegen ontvangstbewijs. De datum van het ontvangstbewijs geldt als bewijs van tijdig klacht.

    XI – Geschillen

    1. Op alle overeenkomsten tussen de onderneming en de klant is uitsluitend het Belgische recht van toepassing.
    2. Alle geschillen die voortvloeien uit overeenkomsten tussen de onderneming en de klant vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken waar de zetel van de onderneming is gevestigd. De onderneming zal echter tevens elke andere rechtbank, bevoegd volgens de wettelijke bepalingen kunnen vatten, dus ook de rechtbank van de plaats van de klant.

    XII – Overmacht

    De onderneming is niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van de verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten haar normale controle, inbegrepen productieonderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen, lock-outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij haarzelf, hetzij haar leveranciers raken, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn.

    XIII – Scheidbaarheid

    Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.
  • Account gegevens
    Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Je kan deze gegevens steeds wijzigen als je ingelogd bent.

    Birkenshop gebruikt je gegevens op volgende manieren:

    Als je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om je bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Om het winkelen bij Birkenshop zo aangenaam mogelijk te maken, slaan wij met je toestemming je persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot je bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en je producten aanbevelen die je mogelijk interessant vindt.

    Als je bij Birkenshop een account aanmaakt, bewaren wij je gegevens op een beveiligde server. In jouw Birkenshop account slaan we informatie op zoals je naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens, zodat je deze niet bij iedere nieuwe bestelling hoeft in te vullen.

    Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
  • Over Birkenshop
    Hou je niet van wachtrijen, een nummertje trekken, in de etalage een model aanwijzen, om tenslotte een stapel schoendozen voorgeschoteld te krijgen die niet het beoogde model in de verwachte kleur bevat? Onze Birkenshop biedt u de ideale oplossing.

    Birkenshop heeft een ruim assortiment aan modieuze voetvriendelijke schoenen voor jong en oud. Via enkele keuzemogelijkheden loodsen we je naar de Birkenstock die jij zoekt.

    Een team van farmaceutisch geschoolde medewerkers staat achter de schermen klaar om je te adviseren en je bestelling bij je thuis te leveren. Het assortiment wordt aangevuld met allerlei comfortproducten. Voetvijlen, blarenpleisters, bijpassende nagellakken… snuffel even rond en ontdek het hele gamma!

Garantie & defecten

  • Garantietermijn
    In geval van schade aan de Birkenstock maken we een onderscheid in volgende situaties:
    • De schoen is reeds beschadigd bij levering.
    • De schoen vertoont vroegtijdige slijtage bij een normaal gebruik (langer dan 14 dagen).
    De schoen is reeds beschadigd bij levering Als de Birkenstock schade vertoont, kan je overgaan tot een terugzending. Je neemt hiervoor best even contact met ons op. Dit kan je steeds doen tot 14 dagen na het ontvangen van de schoen. Vroegtijdige slijtage Stel je vroegtijdig een defect aan je Birkenstock vast? We raden je aan contact met ons op te nemen om tot een correcte afhandeling over te gaan. De voorwaarden tot garantie zijn opgesteld door de fabrikant en de invoerder.
  • Defect bij levering
    Als je een beschadigde Birkenstock zou ontvangen, mag je het pakket terugzenden. Je kan tot 14 dagen na ontvangst, een retour aanvragen. Hiervoor neem je best even contact met ons op. Bij een terugzending wegens schade zullen wij afhankelijk van jouw voorkeur het product vervangen of terugbetalen. Als het geleverde pakket beschadigd werd tijdens het transport, vragen we een foto van het pakket in zijn ingepakte staat bij de aanvraag tot "terugzending wegens schade" toe te voegen. Op deze manier kunnen wij een beter inzicht krijgen in de service van onze bezorgingspartner.

Retourneren

  • Retourneer voorwaarden
    De terugzending moet voldoen aan enkele voorwaarden voor wij deze accepteren:
        • De terugzending moet gebeuren binnen 14 werkdagen na het ontvangen van het product.
        • De Birkenstocks en de Birkenstock verpakking moeten zich bij het terugzenden in de originele staat bevinden. Dit wil zeggen in de toestand waarin ze werden geleverd. Er mogen geen etiketten of stickers rechtstreeks op de Birkenstock verpakking gekleefd worden. Elke retour wordt in een stevige kartonnen doos verzonden om schade aan de Birkenstocks en aan de Birkenstock verpakking te voorkomen. Enkel bij vroegtijdige slijtage (productiefout) mogen de Birkenstocks zonder Birkenstock verpakking teruggezonden worden.
        • Het product is niet gebruikt of gedragen.
       
    Als het teruggezonden product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen wij de zending niet accepteren.  
    Hoe terugzenden?
     
    U voegt de factuur met vermelding van de reden van terugzending bij het pakket.
    De Birkenstocks worden in de originele verpakking met de factuur verpakt in een andere, kartonnen doos. Dit wil zeggen dat er geen etiket mag aangebracht worden op de Birkenstock doos.
    Het retour pakket wordt verzonden naar Birkenshop.be, Ring 35, 2200 Noorderwijk, BELGIË.
     
    Als de Birkenstocks en de verpakking ons ongeschonden bereiken, wordt het pakket onmiddellijk terugbetaald. Bij schade aan de Birkenstock verpakking ten gevolge van het verzenden zonder stevige omdoos, zal een schadevergoeding van €5 worden aangerekend.
     
    Verder is een retourzending op risico van de koper:
    • Birkenshop is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoek raken van geretourneerde producten.
    • De kosten van het retourneren zijn voor rekening van de koper.
Win een kortingsbon van €50!

Win een kortingsbon van €50!

Schrijf je vandaag in op onze nieuwsbrief en maak kans op een kortingsbon van €50. 

Proficiat, je bent ingeschreven!

preloader